inezoppalawan.reismee.nl

Settelen zonder connectie

Nounounou om eerst maar te beginnen. IK BEN VEILIG AANGEKOMEN. De vlucht was zoooo lang maar het stuk tot bangkok, super comfortabel. Ik had 2 plaatsen naast elkaar die ik kon gebruiken, dus ik mocht zeker niet klagen! 15:00 zat ik aan het diner na een dik broodje op het vliegveld te hebben gegeten, om 17:00 was het in 1 klap donker en gingen de lichten uit om te gaan slapen en om 22:00 kreeg ik al ontbijt. Ik ben ondertussen bijna gewend aan het ondergaan van paspoortcontroles, security checks en vliegtuigvluchten pakken. Bijna net zo gemakkelijk als het halen van een trein. ^^

Na in de stres bijna een tas te vergeten zijn op Thailand airport, een chauffeur die op de verkeerde terminal stond, bij 3 pinautomaten niet te kunnen pinnen en een nachtje te hebben geslapen in een hosteltje in het chaotische Manila, pakte ik mijn laatste vliegtuig naar Palawan. HYPED. Eenmaal aangekomen merkte ik meteen zo’n groot verschil met Manila! De hele sfeer was zooooveel chiller, het was kleiner, en toen ik uitstapte was alles super groen met zoveel bomen, en Palmbomen. Ik werd opgepikt op het vliegveld samen met een duits meisje die ook naar mijn guesthouse ging. En we gingen met de Tricycle en het was ZOOOOO cooool!! Echt wat een ervaring, al die huisjes, palmbomen, mensen, geuren en kleuren. En later met het busje kwamen we langs de meest mooie bergen, rijstvelden, en meeeeer kokosnootbomen. Het Duitse meisje en ik keken onze ogen uit terwijl de Filipino’s om ons heen aan het slapen waren. Eenmaal aangekomen voelde het zo surrealistisch, het lijkt echt op een paradijsje. Een lang uitgerekt strand met wit zand, kokosnootbomen, water van 30 graden en kleine gekleurde vissersbootjes. Wel Kwallenseizoen, maar goed dat valt te overzien. Ik zou jullie allemaal het liefste heel erg jaloers maken, maar ze laten het niet toe want ook al heb ik een Filipijns SIM kaartje gekocht met 800 mb per dag. Ik heb geen service hier, en iedereen juicht als het internet het een beetje goed doet. Ik hoop dus ook heel hard dat ik mijn blog kan posten! Ik zit namelijk in een suuuuperklein dorpje, en het eerst volgende stadje dat een beetje winkels heeft is ongeveer een kwartier/20 minuten rijden met de Tricycle.

Verder zijn er ZOVEEL Gecko’s hier, dus ik ben helemaal gelukkig achter de gecko’s aan het lopen. Morgen krijgen we een rondleiding door het dorpje en gaat mijn cultuurweek in!!

(ondertussen is het al maandag) De kindjes hier zijn zoooooo cute, zulke schattige gezichtjes en zoveel energie! En het dorpje is best groot, maar er is alleen 1 winkeltje. En dat verkoopt snoepjes enzo. En zooooveel ruimte met palmbomen tussen de huizen. Morgen wil ik misschien de zonsopgang gaan bekijken hier <3

Okaaay, als jullie mij een berichtje willen sturen lees ik het waarschijnlijk niet of kan ik er niet op reageren, but I will tryyyy!! <3 Dus hier hebben jullie een paar foto’s en heel veel liefde vanuit Palawan, SPREEK JULLIE LATOR!

LIEFS! <3

En ik post hier even wat kleine impressiefotos zolang ikze niet op fb kan posten :3

Reacties

Reacties

Oma Remmel

Lieve Inez,

Ik kan me voorstellen dat je eerste indrukken overweldigend zijn.
Geniet met volle teugen end teak care.
Love jou Opa-Oma

Koen

Wauw wat een avonturen al zeg! Zo benieuwd naar de rest van je reis!

het allerbeste meid :)

Koen

Rick

Waaauw wat vet inez!!!!

Have fun!!

Milou

Ahhh klinkt supervet!
Hier in het grauwe Amsterdam klinken witte stranden en kokosnoten echt als iets wat je alleen op tv ziet.
Ik hoop dat je al een beetje Fillipijns kan, ben benieuwd hoe dat klinkt!
xx

Geertrui

Helemaal te gek! Doet mij al zin krijgen om naar daar te komen!
ik ben curieus naar de volgende "verslagen"!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active